איך אני יכולה לעזור לכם, ההורים?

הדרכת הורים
אנחנו ההורים סוכני השינוי הטובים ביותר לילדנו. כאשר אתם בעלי ידע, הדבר משפיע באופן ישיר על ההתמודדות שלכם עם אתגרי האכילה של ילדכם. המטרה היא, למלא את ארגז הכלים שלכם כמה שיותר. כל תהליך הדרכת הורים מתחיל בפגישת יעוץ אכילה. תהליך הדרכת הורים הינו רצף של מינימום שמונה מפגשים בהם ננתח את הכשלים שצפים בשגרת היומיום שלנו עם הילד. נלמד להקשיב לצרכיו ולסימנים אותם הוא מאותת לנו. נמקד מטרות קצרות טווח ונלמד אסטרטגיות טיפול מבוססות מחקר וידע קליני. מהדרכה להדרכה נדייק ונחדש את הכלים על מנת לקרב את ילדכם לאכילה מגוונות. זהו תהליך עומק המצריך שיתוף פעולה ודיוק צרכים בהתאם לילד ורק אתם תובילו אותו.
יעוץ אכילה פנים אל פנים - ירושלים
אחד האתגרים הגדולים בקשיי אכילה היא שאנחנו מבולבלים ולא יודעים כיצד לפעול. לפעמים פגישה אחת תספיק כדי לעצור את כדור השלג, למקד מטרות, לקבל כוחות והרבה כלים מקצועיים. ילד עם קשיי אכילה סוחף את משפחתו והסביבה הקרובה שלו לאתגרים היומיומיים סביב האכילה. יחד נתכנס לפגישה ממוקדת בה נבין את תמונת המצב, הקשיים, הדאגות. יחד נציף את האתגרים הבולטים ונקבע מטרות קצרות טווח להתמודדות בבית.
הרצאה להורים
הרצאה להורים בנושא בררנות אכילה בילדים
יעוץ אכילה בזום
אחד האתגרים הגדולים בקשיי אכילה היא שאנחנו מבולבלים ולא יודעים כיצד לפעול. לפעמים פגישה אחת תספיק כדי לעצור את כדור השלג, למקד מטרות, לקבל כוחות והרבה כלים מקצועיים. ילד עם קשיי אכילה סוחף את משפחתו והסביבה הקרובה שלו לאתגרים היומיומיים סביב האכילה. יחד נתכנס לפגישה ממוקדת בה נבין את תמונת המצב, הקשיים, הדאגות. יחד נציף את האתגרים הבולטים ונקבע מטרות קצרות טווח להתמודדות בבית.
טיפול בבררנות אכילה לילדים
אל תהליך הטיפול נגיע רק כאשר הבית למד את עקרונות הטיפול בילד הבררן. לאחר, שההורים עברו תהליך של הדרכת הורים ואנחנו מדברים את אותה שפה. אל הטיפול נגיע כאשר יש צורך מובהק בטיפול אחד על אחד ובהחלטה משותפת שלנו. בטיפול נבנה תוכנית טיפולית לילד בהתאם לצרכיו, נגדיר מטרות ברורות וברות השגה ותינתן הדרכת הורים בנוסף. עיקר ההליך הטיפולי יתמקד באסטרטגיות טיפולית שהן בין המטפל לילד ולעיתים להורים מאתגר יותר לבצען. בנוסף, הילד יקבל משימות שבועיות שיהיה עליו לבצען בתמיכה של ההורים.

איך אני יכולה לעזור לכם, אנשי המקצוע?

סדנת כלי האכלה
החנויות עמוסות כל טוב ממוצרים מקדמי התפתחות וכאלו ששימוש תדיר בהם אף עושה נזק. בסדנא הזו, נחוש, ניגע ונלמד להכיר את כל הדגשים החשובים בבחירת כלי האכלה השונים: כפיות, קשיות, כוסות פתוחות, כוסות ספורט, צלחות וכמובן מוצצים.
כוחה של ארוחה
ברור לכולנו שזמן ארוחה משפחתית בבתים שלנו הינו חשוב ומשמעותי! אז מדוע לכולנו זה כל כך קשה לייסד זמן עקבי בבתים שלנו? ההרצאה הזו מתחילה מהתבוננות על מרחב האוכל בבתים הפרטיים שלנו, חשיבות הארוחה למשפחות שלנו. בהמשך, נצלול אל חשיבותה של הארוחה המשפחתית במחקר. נציג מחקרים מהעשור האחרון בתחום על הארוחה ככלי שיכול לחזק חוסן והגנה. בהמשך, נחזור חזרה לעולם הטיפולי ונלמד עקרונות חשובים להטמעה במרחב המסגרת החינוכית
כן משחקים באוכל!
כולנו מכירים את המשפט "אל תשחק באוכל" עליו גדלנו. בהרצאה הזו נכיר את השינוי המשמעותי בתפיסה של משחק באוכל. נתחיל ממשחק באוכל כשלב התפתחותי חשוב וקריטי לרכישת אבני הדרך ההתפתחותיות באכילה. בהמשך, נצלול אל המשחק באוכל כאסטרטגייה טיפולית חשובה, איך מאפשרים חקירה נכונה בזמן הארוחה וכיצד מייסדים משחק באוכל במרחב הטיפולי. לסיום, אתן לכם הצצה לכלים הטיפוליים בהם אני משתמשת בטיפול בבררנות אכילה
האם הילד שלי בררן?
בהרצאה זו נסקור את סוגי הפרעות האכילה השונות המתמקדות בבררנות אכילה. בנוסף נסקור את המחקרים האחרונים בתחום וכן נראה דגלים אדומים שמצריכים אותנו כאנשי מקצוע לעצור ולהסתכל על התמונה הרחבה. ההרצאה עשירה בדוגמאות מהשטח, עצות וטיפים לצוות הטיפולי ולמשפחה
אכילה בעשייה
הרצאה זו פונה אל הצוותים החינוכיים המלווים את הילדים במהלך הארוחות. היא פותחת צוהר להתמודדות של אנשי הצוות החינוכי: גננות וסייעות ומקנה טיפים וכלים שיסייעו להם להתמודד עם אתגרי האכילה היומיומיים שהצוותים חווים בגן.
קבוצות אכילה - הרצאה
בהרצאה זו נדבר על מהי קבוצת אכילה ? מדוע קבוצת האכילה היא כלי חשוב עבור ילדים עם הפרעות אכילה. נתאר את השלבים השונים להכנת קבוצת האכילה, והפעלת קבוצת האכילה. בנוסף נדבר על התפתחות רצף האכילה ועל סוגי מרקמים שונים.